Test Evolution gjennomgang: suksess gjennom repetisjon

6. juni 1944. Normandie. - Et alliert amfibisk landingsfartøy krysser gjennom hakket vann, og unngår smal tysk artilleri og maskinbrann. Sekunder strekker seg for en evighet som håndverket nærmer seg målet: Et brent strandhode spylt med bomberte bunkere og anti-kjøretøygruver. Fartøyet lander, klaxon lyder og den bulletproof gate, så langt forskjellen mellom liv og død, senker med en clang. En motorsykkel zoomer opp på stranden, over revolverte tankrester og fortsetter å gjøre en flip over en pillbox før du kjører full fart i nærmeste fiendens bunker mens du ringer inn en luftstreik, og blåser målet mot kongeriket.

Dette er andre nivå i Trials Evolution.

Det er ikke noe sexy om teknisk motocross. Det innebærer mye veksling av vekt, forsiktig balanse og strategi. Men i over 10 år har den metodiske ferdighetsdrevne Trials-serien vist seg spennende og vanedannende for millioner. Utviklerne bak Trials, RedLynx, raffinerte konseptet i 2009 med Trials HD, som lagde ganske 3D-grafikk til kjernens Trials-spill (som fortsatt er uberørt siden dagene som et Flash-spill). I Trials Evolution er de tilbake for å prøve det igjen.

Trials Evolution forblir tro mot kjerneprinsippene til franchisen. Det spiller akkurat som Trials HD. Du styrer fortsatt en ansiktsløs MX racer, forsøker å opprettholde balanse på en rekke kurs. Presisjonen belønnes, med en perfekt, krasjløs løp som gir spillere i spillet kontanter og medaljer, pleide å låse opp flere nivåer.

Selv om det ser ut til å være et racing spill, hva med hjulene og alt, er Trials Evolution virkelig en 2D-platformer, ikke forskjellig fra Super Meat Boy. Den eneste virkelige forskjellen er at du har flere variabler å bekymre deg for, for eksempel banen på sykkelen når den lander eller om du skal bruke en lett gasspedal eller skyve den på gulvet.

Og som Super Meat Boy, vil gjentakelse føre til suksess. Kontrollene er tette som en tromme, så forskjellen mellom fiasko og suksess ligger bare i hendene dine. Det er øyeblikk av frustrasjon, men aldri med spillet og alltid med deg selv. Slik vet du at Trials Evolution er godt utformet. Et annet tegn er at du finner deg selv og spiller på samme nivå omtrent 50 ganger over bare for spark.

Selv om spillet fortsatt er det samme som i tidligere Trials-spill, er Trials Evolution ikke bare en kartpakke. De nye nivåene er utrolig imponerende. Drab-lagrene og arenaene til Trials HD har blitt erstattet av noen av de mest vanvittige miljøene jeg noensinne har sett. I tillegg til D-Day eksempelet ovenfor, vil du flykte fra et atomkraftverk midtveis, løpe gjennom et hjemsøkt, steinhenger-lignende kirkegård under en blodrødmåne, unnslippe gigantiske rock collossi som de forsøker å knuse deg med Hage i svømmebassenger, kryss en hengebro i midten av et jordskjelv og mer.

Dette er heller ikke unntak. Omtrent hvert nivå i Trials Evolution er minneverdig av en eller annen grunn, og de konstante endringene i spillestedet bidrar til å holde ting friskt. Det varierte mangfoldet er takk på en liten del til et dyr av en sporredaktør som faktisk klarer å sette Halo's Forge å skamme seg.

De fleste vil holde seg til grunnleggende sporoppretting, og plassere et par sprø hopp og objekter over hele verden før du velger en ideell sti gjennom dem. Men flere dedikerte redaktører kan gå mye lenger. Den avanserte redaktøren lar deg faktisk gjøre utfordringer som ikke involverer sykler i det hele tatt. RedLynx har tatt med prøver til hint på mulighetene. En hadde en pilot på en UFO, og prøvde å lande på militære baser spredt gjennom et område 51-kart. En annen var en nikk til Twisted Pixel's'Splosion Man, da jeg ble utfordret med å eksplodere min ragdolled rytter gjennom et fellebelastet laboratorium. Jeg forventer at i løpet av dager etter Trials Evolutions utgivelse vil YouTube bli oversvømmet med noen virkelig galne kreasjoner som kan sammenlignes med noen av de beste LittleBigPlanetene som måtte tilby.

I tillegg til dette dyret av en redaktør og singleplayer-kampanjen, pakker Trials Evolution seg i en komplett serie med multiplayer-alternativer. Racing moduser vil trolig minne spillere av ExciteBike med bedre kontroller. Strukturen til multiplayer fjerner "Ek er helt ut av denne rase" ligningen ved sterkt straffe krasjer, noe som betyr at noen gang kan noen gå fra verste til første med litt lykke. Mens den er spillbar online, er denne modusen prime for samme systemspill.

Og selv om du ikke er interessert i å berøre multiplayer, holder singleplayeren automatisk oversikt over vennens løpstider, slik at du hele tiden kjemper spøkelser eller valgte rivaler for å få den beste tiden. Jeg snakker om 60 nivåer verdt av bragging rettigheter.

Tonen i spillet er, vel, litt brusy.

Spillet tar noen få mindre feil, skjønt. Tonen i spillet er, vel, litt brusy. Hver gang du starter opp, presenteres du med en smertefull rap / rock melodi som går alt for lenge før du klarer å stoppe smerten.

Det er også en overraskende mangel på karaktertilpasning, spesielt gitt rekkevidden av sporredigeren. Sykkel tilpasning er for det meste begrenset til maling jobber og rytter alternativene er relativt minimal også, for det meste tilbyr opp klær dratt fra et hvitt søppel bryllup. Merkelige steder å skimp, virker det.

Det er vanskelig å forestille seg at noen ikke blir tatt inn av Trials Evolution

Trials Evolution er så fint honed at det skulle bli verdsatt av en massiv swath av folk, fra hardcore 2D-plattformspillere til racing fans til redaktørens junkier til, vel, dusjer som liker rap / rock remixes og Ed Hardy tees. Det er vanskelig å forestille seg at noen ikke blir tatt i løpet av de første øyeblikkene, bare for å finne seg klokka 3, testet grensene for menneskelig konsentrasjon ved å spikre en perfekt løp på et 20-minutters kort. Ja, det var meg i går kveld.

9

Trials Evolution

• Platform Win, XBLA