Super Mario Odyssey Guide: Lost Kingdom alle lilla mynten steder

Anonim

Det finnes to typer samleobjekter i nesten alle Super Mario Odyssey-riker: kraftmåner og mynter . Og det er to typer mynter: Vanlige gullmynter som du kan finne og bruke hvor som helst og kongespesifikke lilla mynter. I denne veiledningen vil vi vise deg plasseringene til alle kongeriske mynter i det mistede kongedømmet. (Se vår guide til det fortabte kongedømmets maktmåne for å finne alle disse.)

Det er 50 lilla mynter å samle inn i det Lost Kingdom.

Lost Kingdom Coins Map

Vi har brutt de lilla mynter i sett og nummerert bildene i galleriene under for å korrespondere med kartet ovenfor. Følg tallene, og du kan samle dem alle i en (mer eller mindre) kontinuerlig sløyfe, som starter nær Odyssey.

1-4: Odyssey til Swamp Hill

1. Vri deg når Odyssey lander og se over klippen bak deg. Du finner de tre første myntene der du kan hente månen 17.

2. Tilbake på hovedøya, fortsett nordover til høyre før du kommer til broen. Disse to mynter er over det siste treet til venstre. Klatre opp og bruk treets brede frø for å nå dem.

3. Hodet over broen mot Swamp Hill. Før du klatrer opp det første settet med seesawing trapper, sving til høyre og slipp ned til platået under deg. Myntene er til venstre.

4. Klatre opp til neste plateau - den med Trapeetles og måne 11. Rett ved siden av blokkene som inneholder måne 11, se etter en smal foss litt sør. Myntene er like over kanten - du kan kaste Cappy nedover for å samle dem.

5-11: Swamp Hill

5. Stående ved Swamp Hill flagg, er disse to mynter øverst på treet ved siden av deg.

6. Ta tak i en av de nærliggende Wigglers å gripe de fire mynter som flyter over giftgruven.

7. Vend mot sør, og du finner et annet par mynter på venstre side av den første spinnplattformen.

8. Bruk Wiggler til å krysse til kant til vest, og fortsett deretter videre til den andre spinnplattformen.

9. Det er en andre trio av mynter rett rundt hjørnet. Bruk Wiggler til å snake rundt hjørnet og ta dem.

10. Gå tilbake til Swamp Hill-flagget, og ta en Wiggler rundt den smale banen på nordsiden av området. Følg smal kant rundt til venstre, bruk deretter Wiggler til å utvide og samle disse mynter.

11. Hold den Wiggler utvidet og sving av til høyre. Se under deg for en gren som stikker ut av veggen. Slip Wiggler og slipp ned for å hente disse mynter.

12-15: Mountainside Platform

12. Gå ned til den dun-formede øya patruljert av en Wiggler. Gå rundt hjørnet til Mountainside-plattformen, og hodet inn i 2-D-området på veggen der du plukker opp måne 6. Disse tre mynter er nær taket i midten.

13. Vri deg og hodet tilbake til dunneøya. Hopp på akselen som støtter den roterende plattformen og klatre opp til toppen. La rotasjonen rotere deg gjennom de to mynter øverst.

14. Gå tilbake og ta Wiggler. Forleng øst til røttene til det nærliggende treet for å ta et annet par mynter.

15. Slip Wiggler. Klatre akselen til den andre roterende plattformen mot øst for å hente ytterligere tre mynter.

16-18: Rocky Mountain Summit

16. Gå tilbake til Swamp Hill-flagget og krysse spinnplattformen sørover - langs fjellbanen med Trapeetles. Fortsett rett til stien vender. Det er en trekant av blomster her som vil gi deg hjerte når du får dem til å blomstre. Like over kanten av klippen finner du et par flere mynter.

17. Fortsett å klatre opp til Rocky Mountain Summit, deretter slippe ned østsiden av klippene for å lande nær Talkatoo. Vend deg og se på veggen. Det er en enkelt mursteinblokk på venstre side av ansiktet. Smash det og duck gjennom for å samle tre flere mynter.

18. Gå tilbake til Rocky Mountain Summit og fang Glydon der. Gå til nordvestkanten av toppen ved siden av Crazy Cap-butikken. Hopp av og fly til den ensomme øontrommen mot nord for å finne de siste fire mynter.

Super Mario Odyssey guide

Sjekk ut resten av vår guide for å lære alle Super Mario Odysseyens hemmeligheter.