Shadow of the Colossus guide: Hvordan slå 1. colossus

Anonim

Hver av de 16 colossi du kjemper under Shadow of the Colossus er et puslespill å løse. Du må finne hvor den gjemmer seg i verden. Da må du finne ut hvordan du kommer nær det. Og til slutt må du finne ut hvordan du kommer til å nå sine magiske sigil svake punkter og drepe det.

Denne guiden tar deg fra helligdommens helligdom gjennom å slå den første kolossen. Vi vil også påpeke noen helligdommer, firben eller frukttrær underveis. (Vi kommer til å være ganske detaljerte i denne siden, siden det er din første eksponering for mye av spillets mekanikk.)

Hvordan finne Colossus 1

Den første kolossen er den enkleste å finne - bare ri rett sør. Se etter gapet i klippen som vender rett bort fra helligdommen . Denne enkle reisen gir deg sjansen til å bli komfortabel med å bruke sverdet til å guide deg og med ridning Agro.

Sværdet er lett nok til å bruke. Ved å holde ned R1, vil lyset fokusere på en stråle. Hvis strålen er spredt ut, står du på feil vei. Når du slår, vil strålen bli mer og mer smal, noe som betyr at du står overfor den riktige veien. Det er alt der er til det.

Agro er litt vanskeligere å lære å kontrollere. (Vel, "kontroll.") Lære å ri Agro koker ned for å innse at hun ikke er motorsykkel. Du kan ikke forvente at hun reagerer umiddelbart på hver kommando. Hun er opinionated og litt sta. Agro har sin egen (kunstige) intelligens, logikk og regler. Mens du rider sør, ta et par minutter å lære (eller reacquaint deg selv med) hvordan du skal jobbe med henne for å komme dit du skal.

Når du kommer til kløften i klippen og ri opp trappen, får du en kort cutscene. Så er det på tide å begynne å klatre.

Samleobjekter underveis

Det er en firfirsle, en helligdom og ett fruktfrukttre på vei fra tilbedelsesgudinnen til det første kolosset. Dette er alle valgfrie ting å gjøre, men de vil hver hjelpe deg litt. Lizards vil øke din utholdenhet litt, frukt vil øke din helse og helligdommer vil gjenopprette din helse og fungere som et quicksave punkt.

Øgle

Før du forlater helligdommen, vri deg og se på taket like nord for (bak) det store hullet. Se etter et glødende blått område - dette er din første øgle. Skyt den med din bue (venstre på D-puten for å tegne den, hold nede R1 for å trekke tilbake på strengen, slipp deretter R1 for å skyte pilen), så gå over og hente den opp med R2.

Helligdom

Når du kommer utenfor helligdommen, men før du tar av for kolossen, vri deg om (nord) og møtt templet. Den første helligdommen er bygd inn i basen av tilbedelseshistorien .

Frukttreet

Omtrent halvveis til kolossen (se kartet i galleriet ovenfor), vil du passere et stort tre til venstre. Tegn bue og se på øvre grener for å se en merkelig gul (oransje?) Frukt. Skyt den ned og hente den opp som du gjorde med firbenet.

Nærmer Colossus 1

Tilnærmingen til denne kolossen tjener som en veiledning for manøvrering av vandring gjennom miljøet. Du kommer til å bruke omtrent alt du trenger å vite for resten av kolossens skygge i disse første minuttene.

1. Se etter en fløyel-dekket vegg på høyre side (dette er en vanlig visuell signal for å indikere klatreområder i spillet). Hopp opp med X, og ta deretter med R2.
  2. Klatre til toppen av eføyet. Du vil ikke trekke deg helt opp automatisk. Trykk på X-knappen for å hoppe oppover. Hvis du ikke gjør det over leppen, hold nede X-knappen for et sekund (dette er en annen vanlig mekaniker i spillet). Se den gule utholdenhetsmåleren i nederste høyre hjørne mens du holder nede knappen. Den lille, stiplede sirkelen er en ladningsindikator. Når den treffer ytre kanten av måleren din og blinker, er du fullt oppladet for et hopp (eller i en annen stakk).
  3. Ta til venstre og følg kantene rundt. Hopp over gapet du kommer til med X-knappen.
  4. Klatre veggen til høyre, og fortsett over broen til høyre. Hopp det neste hullet, og følg deretter skjermen til høyre.
  5. Rull under den fallne søylen med sirkelknappen, og klatre deretter veggen til venstre.
  6. Hopp opp og ta tak i søylen til venstre. Shimmy rundt til venstre til du er på motsatt side.
  7. Hold nede X og flytt venstre tommelstikk i retningen du vil hoppe, og slipp deretter X for å krysse dette gapet.
  8. Følg stien opp og rundt til venstre. Pass gjennom gapet til høyre for å møte ditt første kolossus.

Hvordan slå Colossus 1

Kolossen er ikke altfor interessert i deg (ennå), så ta deg tid på tilnærmingen.

1. Løft ditt sverd for å markere denne kolossens to svake punkter. Det er en på sin venstre kalv og en annen på toppen av hodet.
  2. Fang opp til kolossen og hopp på den venstre kalven. Hold på pelsen der og tegne sverdet ditt (trykk rett på D-puten).
  3. Du ser at et svakt punkt lyser litt over deg. Fortsett å holde R2 nede og klatre opp til du er rett over den.
  4. Vent noen turbulens mens kolossen beveger seg, og trykk deretter en gang på torget. Den samme ladestrømmen fra før vil begynne å fylle utholdenhetsmåleren. Vent til det kommer nær utsiden, og trykk deretter på Square igjen. (For å drepe slag over en magisk sigil, vil du vente til dette er fulladet når du kan. Dette er bare et svakt punkt, men du trenger ikke å bekymre deg for det ennå.)
  5. Kolossen vil gå ned på venstre kne. Hvis det ikke gjør det, bare fortsett å stikke det glødende blåpunktet til det gjør.
  6. Når kolossen er nede, slipper du pelsen og hopper på skarven som sirkler låret. Hopp opp langs lårkanten og klatre opp langs, vel, langs støvskinnet til du kan nå plattformen på nedre rygg.
  7. Fang pusten her for et sekund og la utholdenheten lade opp, og klatre opp igjen til en av plattformene på skulderbladene.
  8. La utholdenheten lade opp igjen, og deretter klatre resten av veien opp til skuldrene. På toppen kan du slippe av R2 for å la utholdenheten bygge opp igjen, men sørg for å ta tak i når kolossen prøver å riste deg.
  9. Kryp over til toppen av hodet. Med ditt sverd tegnet, vil du se den magiske seilen.
  10. Hit Square for å starte oppladning, men vent til måleren lyser denne gangen. (Hvis kolossen fortsetter å riste deg før du blir fulladet, er det helt greit å slå litt før ladningen. Du vil fortsatt ha skade, bare ikke så mye.)
  11. Kjør tilbake til skuldrene for å lade opp utholdenheten hvis du må.
  12. Fortsett å stikke den her helt til den er død.
  13. Hvis du faller eller kastes av, bare gjenta trinnene ovenfor: Hopp på kælen, stikke den, klatre opp på ryggen, stikke den i hodet.

Shadow of the Colossus guide

Sjekk ut resten av Shadow of the Colossus guider for å slå colossi og finne den skinnende firbenen haler, helligdommer og frukttrær langs veien.