Rogue Trooper Redux gjennomgang

En våpen-flammende, machismo-oozing tilnærming til å skyte onde gjør Rogue Trooper Redux flasker den iboende appellen for å bøye din digitale styrke. Det er også et oppsett som mest moderne spillere kommer til å gjenkjenne.

Rogue Trooper Redux er en tredjepersons dekkbasert skytespill der du styrer en buff soldat som kjemper mot fiender som kommer gjennom hull i bakken. Det er et oppsett som burde høres ærlig kjent for alle som har spilt Gears of War, men dette er langt fra en knockoff. Den opprinnelige Rogue Trooper foregår Epics franchise med et halvt år, så bildet av en imponerende Marine hunkering bak midjehøye vegger kommer fra hjernen til utvikleren Rebellion. Og fordi geyseren til Gears-inspirerte spill har tørket opp så betydelig de siste årene, føler Rogue Trooper Redux ikke bare en ny rehash. Alt gammelt blir virkelig nytt igjen.

Som en re-release av et 11 år gammelt spill, pakker Rogue Trooper Redux moroa av en skytespill fra i fjor. Men når det trøstende teppet fra fortiden faller av, avslører det harde modernehetsnivået noen få sprekker i Rogues rustning.

Historien her er en dyster en. Det er en forgiftet planet, en evig krig og et løp av genetisk utviklede soldater som ikke har lov til å dø. Det er hva som skjer når personligheten din er lagret på en mikrochip, og laboratorier har travlt med å klare klonlegemer. Til tross for det forstyrrende oppsettet, fokuserer Rogue Trooper Redux på kraftfantasjen om å slå ned en bataljon av soldater, grovt uforberedt på den raske styrken til vår blåskjermede, skinnløse hovedperson.

Det er et dumt spill, som jeg mener på den mest kjærlige måten. Fiender ropte ut sine steder, mishandled granater og gikk cluelessly inn i min snikskytterens omfang med hensynsløs forlatelse av en sulten mann som ikke ser begge veier før de kjører til en isbil. Og på en måte er is den perfekte maten til bildet når du prøver å forestille deg hvordan det er å spille Rogue Trooper Redux: en godbit som er velsmakende i små doser, men mangler næringsstoffer.

en godbit som er velsmakende i små doser, men mangler næringsstoffer

Rogue Trooper Redux er en taktisk skytespiller ved at det er et valg i hvordan du dreper fiender. Når du marsjerer gjennom lineære lokaliteter på en øde planet, feller fiender ut av underjordiske kjøretøy eller bumler rundt i overfylte kontrollrom. Jeg drepte mer enn min rettferdige andel av respirator-wearing troops med min automat, men det er så mange flere måter å kaste blod på. Legge ned et angrepsgevær som en sentrypistol og deretter flankerende fiender med en pistol var en surefire måte å score dreper når som helst alarmklokkene ringte. Eller jeg kunne utstyre en lyddemper og sende fiender som en stygge morder hvis stemningen slo meg. Det er også et hologram for å distrahere fiender. Det er som å bruke sentrypistolen - "Jeg er faktisk bak deg!" - bortsett fra mer futuristisk.

Alle disse taktikkene er morsomme og effektive. Men for det store flertallet av mitt 10-timers eventyr, brukte jeg bare min snikskytteriffel. Diskresjonær taktikk krevde et nivå av forethought som var unødvendig med tanke på intelligensnivået til mine overmatchede fiender. Hvorfor kaste bort tid med å sette opp en forseggjort felle når jeg kan utrydde alle som vandrer i mitt syn fra komforten av dekselet?

Det er uheldig at Rogue Trooper Redux så sjelden krever noen rask tenkning. Det var en strekning der to mecher holdt på å gi meg ned, og jeg kunne ikke finne ut hvordan jeg skulle komme fremover; en snikskyttegevær er det minst effektive våpenet mot en maskinpistol-toting robot, tross alt. Men etter å ha slått hodet mitt mot veggen for et dusin dødsfall, skjønte jeg at det var en enkel løsning: scrambler granater. Jeg kortsluttet begge mine baner med en av disse dårlige guttene og utryddet de eneste fiender som ga meg sorg med et par raske haglgeværer.

Jeg fortsatte å tenke på flere scenarier som å presse meg til å tenke utover mine mest rudimentære instinkter. Men nivå etter nivå, la meg rive gjennom ondskap med den grunnleggende strategien om å bruke min snikskytterrifle når den er langt borte og haglgeværet i nærheten, og ignorerer mine klissete granater, strålegevær, mørtelstarter og hologram evner helt. Jeg likte fortsatt kampanjen fordi jeg har et mykt sted for hjernedødte fiender og snikskytterrifler, men det var langt fra det mest givende eventyret. Noen få scenarier der jeg måtte bruke mine branngranater eller tiltrekke seg evne, ville ha gått langt i retning av å diversifisere opplevelsen.

De normalt skarpe kontrollene kan ikke holde seg under trykk

Kanskje det er grunnen til at Rebellion unngikk å blande opp ting. De normalt skarpe kontrollene kan ikke holde seg når trykket er skrudd opp. Jeg fikk til slutt seks pistoler, og selv om jeg umiddelbart kunne bytte mellom de to sistnevnte, tok det tre sekunder å bytte til en ny. Det var en mektig lang tid da fiender rushed mot meg uventet, og jeg holdt en rakettstarter istedenfor et hagle.

Rogue Trooper Redux pause når du bytter gjennom evner, men uforklarlig skjer våpenovergang i sanntid. Par som hikker med mangelen på en reload-knapp, og jeg måtte bare klø på hodet mitt. Guns reload automatisk (noen når klippet er tomt, og andre når du slutter å skyte), og jeg kan ikke fortelle deg hvor mange ganger jeg ubevisst tappet på firkantknappen og venter på en omlastning som aldri kom.

De få årene som Rogue Trooper Redux tar en omvei, er dessverre de svakeste øyeblikkene i kampanjen. Selv om jeg trengte litt variasjon, ble det tvunget til å skryte kjøretøyseksjoner, og betydde å forbanne billig fiendtlig plassering i neste halvtime. Tårnene på toget og helikopteren du rir i disse segmentene er sakte og uhåndterlige, så den beste sjansen for suksess er å huske hvor fiender er, dø en fryktelig og smertefull død, og pløy gjennom de samme fiender etter å ha respa på kontrollpunktet . Ja, jeg ønsket utvalg, men det er ingen tvil. Rogue Trooper Redux er på sitt beste under metodiske nivåer.

Et annet aspekt som knytter seg til den metodiske kampen spillet utmerker seg på er helsystemet. Rogue Trooper Reduxs tilnærming til helse ligger halvveis mellom å regenerere helse og med pakker. Jeg kunne påfylle det meste av livet mitt etter en kamp ved hunkering ned for et sekund mens jeg tok pusten min. Men det var bare et halvt mål. For å komme tilbake til full styrke, trengte jeg en med-pakke, som koster valuta som du redder fra døde soldater. Det er mørkt på jakt etter at døde kropper slår gjennom, men det tvang meg til å skure miljøet i stedet for å gjemme seg bak dekselet, kjemper det lenge.

At berging kan også brukes til å oppgradere våpen og kjøpe nye evner. Normalt føles tinkering i menyer under skyttere som en slog for meg, men Rogue Trooper Redux gjør det raskt og smertefritt. Det er et par nye oppgraderinger per nivå som tar bare ett klikk for å kjøpe, og så er du tilbake på slagmarken, sniping og shotgunning til alt som er igjen er de døde som utfordret deg. Fiender taper ikke ekstra ammunisjon, granater eller med pakker heller. De kjøpes via samme meny. Ideelt sett må å kjøpe flere snikskytterrunder ha tvunget meg til å bruke strålegeværet eller mørtelstarteren, men det var så mye ekstra berging at jeg aldri løp ut av kreditter for å kjøpe flere runder for mitt favorittvåpen.

Når slutten sjefen er overvunnet, döljer spillet dumme alternativer som en belønning. Jeg må innrømme at jeg ville ha lykkelig spilt gjennom hele kampanjen med lav gravity ragdoll og ekstrem ragdoll hvis gitt sjansen. Overdreven fysikk passer rett inn med den goofy AI som kontinuerlig gir bort sin posisjon ved å rope for backup. Spillet har også enestående oppdrag mot bølger av fiender hvis du er kløe for mer handling. Disse kan spilles cooperatively (selv om jeg dessverre aldri fant en Rogue-kompis) eller ved din ensomme, men er ikke så morsomme som kjerneoppdragene. Det er mer spennende å marchere gjennom et stadium enn å forsvare et lite område fordi kontrollene er på sitt beste under langsomme konfrontasjoner.

Wrap-up

Rogue Trooper Redux kan ha jobbet bedre som en oppfølger, ikke en gjenoppretting

Rogue Trooper Redux er et morsomt spill, men etter å ha plukket gjennom kampanjen forlot jeg meg hvorfor det eksisterer. Hvorfor frigjøre et spill som er helt tilstrekkelig, men gjør ikke noe spesielt bemerkelsesverdig eller spesiell? Hva er enda mer forvirrende er at det ender på en cliffhanger. Tatt i betraktning det har aldri vært en oppfølger, ville jeg heller ha sett hvordan Rogues neste kapittel spilte ut enn å tread ned en godt slitt bane igjen.

Rogue Trooper Redux ble gjennomgått ved hjelp av en endelig "retail" PlayStation 4 andXbox En nedlastingskode som ble gitt av Rebellion Developments. Du finner mer informasjon om etikkpolitikk her.

6.5

Rogue Trooper Redux