Forhåndsvisning: Prey

Det er alle indikasjoner på at det ikke vil være forhåndsutgivelsesevalueringer for Arkane's Prey.

Fortsetter en politikk som ble innført i etteråret med Dishonored 2, vil utgiver Bethesda trolig ikke distribuere gjennomgangskopier av den kommende sci-fi-horror-tittelen før utgivelsen på verdensbasis fredag ​​5. mai.

Selv umiddelbart etter utgivelsen, må du kanskje vente - basert på samtaler jeg har hatt med utviklerne i mars og april, kan du forvente et Prey-gjennomslag for å ta 20-40 timer, avhengig av hvor dypt du vil dykke inn i Talos- JEG.

Jeg tror dette fortsetter å være et dårlig trekk på Bethesdas del. Jeg tror ikke å holde omtale kopier har noen gang hjulpet et spill, spesielt en som kunne bruke all eksponering det muligens kunne få. Og jeg tror det er spesielt uheldig for Prey, fordi det kan være noe veldig uvanlig kult basert på hva jeg har spilt så langt. Med det i tankene, her er mine tanker basert på de mange timene jeg har spilt med spillet så langt. Dette er ikke en gjennomgang, akkurat - jeg har ikke spilt nok til å være deklarativ om spillet med noen endelighet. Men det er heller ikke en anmeldelse.

Prey har en av de sterkeste åpningene jeg har spilt i et spill i år. Det stiller umiddelbart spørsmål og søler tvil, planting frøene til et mysterium, jeg er fullt investert i unraveling. Det er ideer på plass at spill kan være unikt egnet til å utforske - begreper om oppfatning, selvtillit, om din opplevelse er din egen. Bare å snakke om grunnlaget den legger er spennende, og jeg skammer ikke over å innrømme hvor sjelden dette er for meg.

Hør, jeg har gjort dette en stund.

Likevel vet jeg ikke hvor det går, eller hvis Prey faktisk gjør noe med temaene det spiller med tidlig på. En intro så effektiv som Prey s skriver en heftig sjekk, og spørsmålet er om det har bankkontoen for å betale det. Jeg har spilt tre eller så timer av det, ut av hva som trolig vil ta meg 40, og det er bare ikke nok av et utvalg for å gjøre en materiell dom.

Arkanes rekord for sent er ganske eksepsjonell i denne forbindelse, noe som får meg til å føle seg litt mer rolig. Jeg tror at Preys fortelling og skriving vil være bra, hvis ikke bra. Men jeg vet ikke om det vil bli bra.

På samme måte har jeg spilt nok av Prey for å ha en anstendig idé om hvordan de grunnleggende systemene fungerer, og hvordan utfordringene er strukturert. Kommer tilbake til februar, da jeg først spilte noe av spillet:

Det er en ekte sci-fi hjemsøkt ting som skjer i Prey, og som Morgan Yu - enten mann eller kvinne, som spillet har bestemt deg når du begynner spillet - er overlevelsen din betinget av å løse mysteriet til Talos I. Det er en mye forvirrende bilder som satte meg på mine hæler nesten umiddelbart i Prey, og det er ikke vanskelig å trekke en linje mellom Shodans innsats for å forstyrre og spore hovedpersonen i System Shock og Very Bad Shit skjer ombord på Talos I. Likhetene gjør ikke Stopp der, men jeg vil ikke komme inn i det for mye.

Når du utforsker Talos I, finner du Neuromod tech som gir tilgang til en rekke cybernetisk forsterkede spesielle krefter, fra hacking til enorme prestasjoner av fysisk styrke. Dette blir fakturert i markedsføringsmessig snakk vennlig måte som "spille deg, " som er ... en ting, ærlig. Det var selv i bygningen av spillet jeg spilte. Men poengsummen til tross for dette virker Preys ferdighetssystem skreddersydd for oppdagelse og eksperimentering på en måte som selv på kort tid med spillet følte meg givende. Da jeg tok tidlige hackingspunkter, var jeg glad for å finagle meg inn i mellomrom som ellers ville bli avskåret, men jeg følte det søte twinge av tap da jeg så brutte dører og tilgangspunkter som jeg ikke kunne omgå fordi jeg ikke hadde " Ikke ta reparasjonsevnen.

Leting og dyktighet valg vil spille en viktig komponent i Prey - jeg kan fortelle det mye allerede. På bare noen få timer jeg har spilt så langt, har jeg møtt mange deler av Talos som er helt avskåret uten de riktige verktøyene, mellomrom som er valgfrie, men avslører mer om mannskapet og nøyaktig hva som skjedde.

Den siste delen er viktig - den viktigste grunnen til at jeg er så interessert i Prey er å finne ut nøyaktig hva som gikk ned på Talos, og hva de endelige konsekvensene av forsøkene som skjer på stasjonen vil være. Spillet har vært bra så langt, men det er langt det mest kjente elementet i det. Sammenligninger med BioShock er uunngåelige, takket være skiftenøkkelen og forskjellige andre ferdigheter som ligner på plasmider fra Irrational-serien.

Det er praktiske forskjeller, sinn. Den åpne plassen til Talos og nettet av mysterier og undersøkelser som krysser stasjonen, tyder på et rom som vil føles mer strukturelt organisk enn det klare nivået av andre spill som deler Prey's DNA - selv Arkanes egen Dishonored-serie er brutt opp i mer fordøyelige biter . Omfanget av Prey føles mer fristende skremmende.

Problemet med et spill av dette omfanget er hvor mye det har å opprettholde for å trekke av sine ambisjoner. Prey når svært langt, og det er for tidlig å fortelle om dens forståelse kan matche.

Vi forventer å motta Prey sent neste uke. Den lanserer 5. mai. Vår anmeldelse vil komme litt etterpå. For utålmodige kan du spille en demonstrasjon av spillets åpningstid nå.