Powerless review: et perfekt eksempel på hvordan du ikke lager et tv-show

Vi lever i en alder der du kan finne et superhelt show på nesten hvilken som helst kanal. Flip on Fox og Gotham er der venter. Vil du streame noen Daredevil? Bare logg inn på Netflix. Selv om NBC prøvde å gå ombord på superhero-hype-toget i 2014 med Konstantin, tok det aldri helt av. Powerless, den nye superhero-tilstøtende komedien, ble lovet som den manglende ingrediens sjangeren trengte.

I stedet er Powerless full av åpenbare fan pandering, irriterende tegn, vanskelig skriving og fornærmende en-liners.

Powerless er en halv time sitcom som følger en gruppe av tech "genier" på Wayne Security, oppgave å oppfinne produkter som vil hjelpe vanlige borgere som bor i en verden befolket av DC superhelter, være fri for super skurker.

Poenget med showet er ikke å fokusere på de overmenneskelige vesener som flyr rundt ute og gjøre et rot ut av byen. I stedet er intensjonen å fokusere på Emily Locke (Vanessa Hudgens), den nye forskningsdirektøren, som må forsøke å holde kampen i kampen åpen. Det viser seg å være en vanskelig oppgave med tanke på sin sjef, Van Wayne (Alan Tudyk) er besatt av å komme seg ut av byen og flytte til Gotham med sin fetter, Bruce. Ja, den Bruce Wayne.

Underveis introduseres forskjellige medlemmer av Lockes lag. Det er Teddy (Danny Pudi), Chief Design Officer som bærer alle de stereotype arrogansene forbundet med noen designer i et Silicon Valley Fortune 500-selskap. Ron (Ron Funches), den merkelige, men elskelige programmereren som alltid jobber med en kokende ide. Wendy (Jennie Pierson), som kan være den verste av gjengen, er den stereotype, eksentriske, ensomme kvinnen som jobber i tech som umiddelbart ikke kommer sammen med Locke.

Disse tre tegnene illustrerer en av de mest bemerkelsesverdige problemene. Maktløse lider av; dens todimensjonale, trope-lignende tegn. Det er ikke noe liv i noen av dem, inkludert Tudyks Van Wayne. Hver karakter føles som om de er en blanding av tidligere sitcom personlighetstyper. Det ubehagelige geni, den naive go-getteren og den stikkende sjefen er alle representert, men de føler seg ikke modernisert på noen måte. De anakronistiske temaene i serien motsetter seg de antikviteter som beboer verden, og det er en identitetskrise. Maktløs kommer aldri helt unna. For å si det enkelt, vil Powerless lide å prøve å være sin egen ting samtidig som publikum blir påminnet om at det er et show om superhelter. Det er flere referanser til Bruce Wayne og Joker som føler seg tvunget.

Fra begynnelsen til slutten av piloten, som er den eneste episoden som NBC sørget for, føler Powerless ingenting annet enn et amatørlig forsøk. Det er øyeblikk hvor det føles som om det har potensial til å være noe større enn sluttresultatet - som det måten det satiriserer typiske Silicon Valley tech kontorer - men de øyeblikkene av potensial skje ikke ofte nok eller i lengre tid som gjør det dem altfor merkbar.

Powerless føles som ingenting mer enn et amatørforsøk

Det er vanskelig å finne noen innløsende kvaliteter i showet. Det er typen serier du vil umiddelbart slå av den andre du slår den på. Selv om jeg ikke fikk nok episoder til å dømme sesongen som helhet, kan jeg ikke forestille meg det blir mye bedre når det skjer, noe som kan være tilfelle med visse serier.

Jeg føler det er avgjørende Jeg peker på den versjonen de fleste av dere vil se er en annen versjon enn den ene NBC delte på San Diego Comic-Con i juli. Alt om serien, fra den grunnleggende forutsetningen til forholdet mellom tegnene, har blitt fullstendig endret. For hva det er verdt, elsket jeg den opprinnelige versjonen av serien. Locke er ikke en Bruce Wayne-besatt regissør som prøver å klatre opp i stigen i sitt firma. I stedet er hun en omsorgsforsikringsagent som må kjempe for enkefamilier etter at hennes nye sjef - Alan Tudyk - viser at han bare bryr seg om profitt.

I motsetning til Locke vil du se, denne føltes som et tegn verdt å rooting for. Alt om showet, fra Lockes utilsiktede forpliktelse til å hjelpe folk til sitt blomstrende forhold med Teddy, hadde en skjønnhet som bare ikke eksisterer med andre superheltserier. Det føltes veldig unikt i et hav av grusomme, altfor dramatiske dramaer, og at individualiteten dessverre har forsvunnet.

Jeg skal fortsette å se Powerless for å se om det klarer å sjokkere meg og bli bedre, men akkurat nå, dette showet er rett og slett ikke verdt tiden din.