Call of Duty: WWII forhåndsanmeldelse

Mange av oss er gamle nok til å huske en tid da ideen om et førstepersonsskytespill under andre verdenskrig virket overdrevet til parodi.

De tre første Call of Duty-utgivelsene fant sted i løpet av andre verdenskrig, fra tradisjonen med 2007s Call of Duty 4: Modern Warfare. Call of Duty: WWII, utvikler Sledghammer Games 'andre fullversjon i franchisen, bringer oss tilbake til den historiske konflikten da serien begynner å spise sin egen hale på moderne maskinvare.

Eller kanskje dette kan sees som en slags omstart. Call of Duty: 2. verdenskrig pakker i samme latterlige mengder ting å gjøre som tidligere spill i serien med en full singleplayer-kampanje, mange muligheter for multiplayer, inkludert den asymmetriske War-spillmodusen, det nye hovedkvarteret sosiale hub og selvfølgelig et co Zombies-kampanjen som ble opprettet av mange utviklere som også var involvert i etableringen av det moderne horror-spillets klassiske Dead Space.

Jeg var i stand til å prøve disse modusene, i tillegg til å spille gjennom hele kampanjen, under en nylig gjennomgangshendelse i San Francisco. Det var mange medlemmer av Sledgehammer-laget som deltok i å svare på spørsmål, og temaet for Viscerals siste nedleggelse kom ofte opp i samtalen. Det ga det som burde vært en morsom forhåndsvisning for spillet, et uventet dumt humør som de mange viscerale ex-pats på Sledgehammer husket sitt gamle hjem.

Call of Duty-spillene gir minst ett mulig svar på spørsmålet om hvordan singleplayer spill vil overleve i den moderne industrien: Kampanjen må bare pakkes sammen med mange andre ting som vil holde spillerne investert utenfor historien.

Call of Duty: WWIIs kampanje må tjene mange forskjellige mestere

Den gode nyheten er at kampanjen inkluderte Call of Duty: WWII legger til minst noen få vendinger til det som kunne ha følt seg som en retread av tidligere spill. Det er ikke redd å gjeninnføre noen klassiske elementer til serien og øke standardproblemet til det punktet at selv veteran-spillere burde forvente å dø tidlig og ofte.

Popkultur fra andre verdenskrig eksisterer i en godt slitt del av min bevissthet, og jeg vet hva jeg kan forvente fra denne spesielle krigshistoriehistorien etter et liv med å se Band of Brothers, Lagring Private Ryan og utallige andre krigsfilmer. En gruppe unge menn fra forskjellige deler av landet kommer sammen for å dele historier om jentene sine hjem, gjøre narr av hverandre over deres forskjeller, og til slutt kaste seg på en klart ond fiende mens de lider uhyggelig tap. Alt dette før du vinner konflikten for sannhet, rettferdighet og den amerikanske måten.

Call of Duty: WWII ser på fortiden for inspirasjon om hvordan man oppdaterer formelen. Helsestangen lader ikke opp igjen, noe som betyr at jeg måtte kjeve helsepakker for å overleve. Det er lett å bli pinnet ned av fiendtlig ild på de fleste nivåer, og det tar et sekund eller to å helbrede også. Det var på tide at jeg ikke kunne tilbringe på nytt eller skyte, og det betyr at jeg hadde et ekstra lag med ting å klare gjennom hvert brann. Jeg måtte sørge for å ha så mye helse som mulig før jeg løp i kamp, ​​for å sikre at jeg kunne overleve å ta noen runder på brystet, og å forlate rommet i lageret mitt for å hente ekstra helsepakker jeg snublet over .

Medlemmer av min gruppe ville kaste meg ekstra ammunisjon, granater eller helsepakker hvis jeg var nær nok til å spørre, men hver karakter kan bare tilby en type støtte. Det betyr at jeg måtte trygt nå karakteren med helsepakkene for å be om mer, og spillet klare juggler utfordringene ved å legge til eller fjerne forskjellige lagkamerater på hvert oppdrag for å ta bort min evne til å be om flere granater eller å legge til evnen til ring inn en airstrike. Det er ikke akkurat et lagbasert skytespill, men din gruppe er viktig nok til at du vil være helt klar over hvem som er eller ikke følger deg på hvert oppdrag.

Denne avhengigheten av troppekamerater bremser handlingen, noe som er en velkommen endring fra tidligere spill hvor du alltid syntes å være lading inn i kamp i stedet for å veie oddsen. Det var flere steder i spillet der jeg døde igjen og igjen mens jeg prøvde forskjellige tilnærminger for å gå videre. Dette er ikke et spill du kan skate gjennom på standard vanskeligheter, men kampanjen gjør en god jobb med å administrere kontrollpunkter for å unngå frustrasjon.

Det trenger å endre spillets rytme for å unngå en slick, all action kampanje føltes gjennom hele spillet. Du blir bedt om å delta i stealth-segmenter som er balansert godt nok til å unngå frustrasjonene som er altfor vanlige i actionspill som ber deg om å snike seg. Å komme gjennom en krigszone med et lite barn i armene når tyske soldater kjemper gjennom miljøet er så spent som du forventer, og disse øyeblikkene gir en velkommen kontrast til de mer handlingsorienterte områdene i spillet.

Sledgehammer ville heller ikke være fast med de forventede homogene helter for sitt spill. Mens andre verdenskrig ble i stor grad kjempet av hvite mannlige soldater, gikk Sledgehammer ut av veien for å forsøke å diversifisere kastet når det var mulig, samtidig som ting i det minste holdt seg historisk nøyaktige. På et tidspunkt spilte jeg som en kvinne i den franske motstanden som infiltrerte en tyskbasert base i Frankrike. Denne anstrengte oppdraget føltes mer dishonored enn Call of Duty. Andre steder kom en afroamerikansk soldat til min gruppe, med all den raske spenningen du kanskje regner med å legge til i den perioden.

Og den dissonansen ses også i Axis-tegnene. Tyskerne er mer eller mindre tegneserieaktige onde antagonister, og får sjelden mye sjanse til å utvikle personligheter. De kan overgi seg, og spillet vil ende hvis du bestemmer deg for å drepe dem etter at de har reist sine hender.

Dette er Band of Brothers som skutt og skrevet av en mer edru Michael Bay. Eksplosjonene og settene ser ut til å vare litt for lenge, men de gir den nødvendige bombasjen for et trippel-Et spill av denne typen. Når ting krasjer eller eksploderer, bruker de mye tid i stykker, og du er alltid bare i stand til å komme seg ut av veien.

Alt som blir sagt, dette er et spill som vil få meg til å ønske jeg hadde litt større tv og et litt høyere lydsystem. Jeg spilte i 4K på en PlayStation 4 Pro, og omfanget av konfliktene var hensiktsmessig episk. Call of Duty: 2. verdenskrig er en av de beste spillene i året, og serien fortsetter å levere skuespill på en pålitelig måte. Kort tankemisjonen viser i særdeleshet spillets evne til å levere blodbad gjennom noen imponerende destruktive miljøer.

Call of Duty: WWII avtaler i skuespill, men det er vanskelig å balansere de overdrevne handlingsscenen med ideen om at dette hele er basert på faktiske hendelser. Det er vanskelig å håndtere krig i et massemarkedsmedium som krever at opplevelsen er "morsom", selv når man adresserer historiske hendelser. Andre verdenskrig var en helvete, grusomme konflikt som har blitt utforsket gjennom utallige dokumentarfilmer, bøker, filmer og spill. Å balansere et nivå av respekt for krigens realitet med behovet for å gi et hyggelig spill i kampanjen er en nesten umulig oppgave.

Likevel trekker den nyeste Call of Duty det bedre enn jeg forventet. Kampanjen faller inn i den forventede historien, komplett med en jente hjemme, som kanskje eller ikke er villig til å vente på heltenes retur, men det gjør også en effektiv jobb med å selge hvor forferdelig og overveldende konflikten må ha følt seg fra bakken . En sjokkerende omstendighet som fortsetter å spille om og om igjen i hodet mitt, er hvordan jeg fant meg selv å slite for å unngå vennlige branndødsfall i tykkelsen; fiende og allierte soldater kan se lignende ut på et øyeblikk, og jeg hadde så liten tid til å bestemme om det skulle trekkes ut eller ikke.

Call of Duty: WWIIs kampanje må tjene mange forskjellige mestere, og at spenningen ofte føles som om det kan overvelde historiens mål. Kampanjens tone skifter litt for mye, men hele opplevelsen gir et overraskende variert og underholdende blikk på en krig som har blitt pored over av alle aspekter av popkulturen. Historikere kan flinke på den overblown naturen til noen av disse oppdragene, men singleplayer-kampanjen overgikk mine forventninger til en Call of Duty-opplevelse.

Call of Duty: 2. verdenskrig lanserer på PlayStation 4, Xbox One og Windows PC i morgen, 3. november. Hold deg oppdatert på full gjennomgang i gang senere i kveld.